2012. január 1., vasárnap

Narancslekvár

Ez is ajándékba készült, kétszer is elkészítettem (2X6 üveg lett belőle). Gyorsan és egyszerűen elkészíthető, csupán a hámozás hosszú és macerás dolog. Savanykás íze van, tehát sz készítse el, aki szereti a savanyút! Megfelelő díszítéssel kiváló téli ajándék, karácsonyra, szülinapra, vendégségbe.

Hozzávalók (kb. 6 közpes befőttes üveghez)

- 2 kg édes narancs
- 2 citrom
- 50 dkg cukor
(- dzsemfix, ha sűrűbb, dzsemes állagúra szeretnétek, én nem tettem bele)

- befőttes üveg, szalag a díszítéshez



A narancsot és a citromot alaposan megmossuk és meghámozzuk. Az összes fehér részt leszedjük róla!!! Ez nagyon fontos, mert ha rajta marad, akkor keserű lesz. Nekem ezzel ment el nagyon sok időm, kb. 1-1,5 óra volt mire jól meghámoztam.Botmixerrel összeturmixoljuk, hogy ne maradjanak nagyobb darabok. Nagy lábasba tesszük és közepes lángon elkezdjük főzni. Hozzáöntjük a cukrot (és ha akarunk dzsemfixet). Kb. 15-20 percig rotyogtatjuk. Még melegen a jól elmosott üvegbe öntjük. 10 percre felfordítjuk őket, és utána már ehetjük is. Amit kinyitottunk tároljuk utána a hűtőbe.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése