2012. január 2., hétfő

Csokoládé szuflé

Kívül ropogós, belül folyékony, ez a szuflé, vagyis felfújt. Régóta érdekelt ez a desszert, de eddig nem tudtam megcsinálni, mert nem volt szuflé formám.Karácsonykor hozott négyet a Jézuska, úgyhogy tegnap ki is próbáltam. Nem is csalódtam.:) Tényleg olyan, mint amilyennek mondják....mennyei. Ha nincs hozzá megfelelő edényetek kipróbálhatjátok bögrében is, csak győződjetek meg róla, hogy bírj a sütést.:)

Hozzávalók: 

- 20 dkg étcsokoládé                    
- 10 dkg vaj
- 5 dkg cukor
- 4 tojás
- 1 evőkanál liszt
- 2 evőkanál kakaópor
- vaj a formák kikenéséhez
-darabolt mandulával feldobhatjuk egy kicsit



 A csokoládét gőz felett olvasszuk fel a vajjal együtt. Kicsit várjunk,amíg kihűl, majd keverjük hozzá a felvert tojásokat, cukrot, lisztet és kakaóport. A szuflé formát vajazzunk ki , háromnegyedéig töltsük meg a krémmel. 250 fokos előmelegített sütőben süssük kb 8-10 percig, amíg a teteje meg nem szilárdul. (az én sütöm régi, én ezért 20 percig sütöttem) Az a jó, ha kívül ropogós, belül pedig finom krémesen lágy csokoládé marad. 




2 megjegyzés:

  1. Ez nagyon guszta. Egyszer én is beruházok ilyen formára. :)

    VálaszTörlés
  2. Juli, majdnem ugyanúgy készül, mint az én világhírű browniem. De irtó guszta, egyszer lehet hogy kölcsön kérem a szufle formáidat! :D nyami!

    VálaszTörlés