2012. január 1., vasárnap

Mandarinkrémes szelet

A Chili és vaníliának köszönhetem ezt a receptet. Sajnos kép nem készült róla, mert vendégségbe készült, és mire neki kezdtem volna a fotózásnak már nem tudtam mit felhasználni.:)


Hozzávalók:

- 25 dkg jéghideg vaj
- 25 dkg liszt
- 1 kávéskanál só
- 5 dkg porcukor
- 1 mandarin reszelt héja
- 4 egész tojás
- 20 dkg cukor
- 1 vanília rúd kikapart magja (én vaníliás cukorral helyettesítettem)
- 2 mandarin leve és reszelt héja
- 2 citrom leve
- 1 teáskanál sütőpor
- 3,5 dkg liszt
- csipet só

A sütőt előmelegítjük 170 C-ra. A JÉGHIDEG vajat a reszelő nagy lyukán lereszelem. Hozzáadom a lisztet, a sót, a cukrot és a reszelt mandarin héját, és kézzel gyorsan összemorzsolom, hogy a liszt egyenletesen befedje a vajat, és morzsaállagú legyen. Egy kb. 25X30 cm-es tepsit kibélelek sütőpapírral, és beleszórom a morzsát. Kézzel jól elnyomkodom, hogy egyenletes réteget kapjak. Beteszem a sütőbe, és 25-30 percig sütöm, amíg aranyszínű nem lesz.

Amíg sül megcsinálom a tetejét: a tojást fehéredéig keverem a cukorral és a vaníliával. Hozzáadom a mandarin és citromlevet, mandarinhéjat, végül a lisztet, a sütőport és a csipet sót, és teljesen csomómentesre keverem. Amikor a tészta megsült, ráöntöm. Visszateszem a sütőbe és 20 percig sütöm, amíg a krém meg nem szilárdul. Ha megsült és kihűlt kockákra vágom, porcukorral és pisztácia darabokkal díszítem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése