2011. december 3., szombat

Torta paradicsomból

 Nagyon szeretem ezt a receptet, napok óta szerettem volna megcsinálni tegnap előtt sikerült is. Leginkább egy tavaszi, könnyed ebédnek tudom elképzelni, de így télen is nagyon nagyon jól tud esni. Ez igazából egy vegetáriánus étel, de én most felturbóztam egy kis  sonkával, így még finomabb és laktatóbb lett. A receptet a nosaltynak köszönhetem.





Hozzávalók:
  • 24 dkg leveles tészta
  • 3-4 db közepes, érett paradicsom
  • 3 tojás
  • 1 dl tejszín 
  • bazsalikom
  • kakukkfű
  • 2 gerezd zúzott fokhagyma
  • 6-8 dkg reszelt sajt (én trappistát tettem bele)
  • bors
  • én tettem bele 20 dkg sonkát
 A formát kibéleljük a leveles tésztával, villával megszurkáljuk, és hűtőbe tesszük, amíg elkészítjük a tölteléket.A paradicsomot apró kockákra vágjuk.A tojásokat felverjük, hozzáadjuk a tejszínt, a zúzott fokhagymát, az aprított zöldfűszereket, a paradicsomkockákat,a sonkát, és belemorzsoljuk a sajtot. Végül sózzuk, borsozzuk ízlés szerint.A tölteléket a lehűtött leveles tésztára öntjük.Előmelegített sütőben aranysárgára sütjük, ez kb. 30 perc.10-15 perc pihentetés, hűlés után fogyaszthatjuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése