2011. december 2., péntek

Csokoládés pavlova

Mi is az a pavlova?

A torta névadója az egyik leghíresebb orosz balerina, Anna Pavlova (1881–1931). Nem tudni pontosan, ki is volt a torta feltalálója, de eredetét Ausztrália és Új-Zéland is magáénak vallja. Állítólag a balerina tiszteletére készítették el, mialatt azon a vidéken turnézott. A torta alja valójában habcsók (meringue), erre jön a tejszínhab és a friss, savanykás gyümölcs.

Nem túl alapanyag-igényes desszert, hiszen tojásfehérje, cukor, ecet, (kukorica)liszt, tejszín és gyümölcs kell hozzá. Az összeállítása is villámgyors, csak a sütőben tölt hosszabb időt, illetve a tervezésénél érdemes figyelembe venni, hogy ki is kell hűlni a habcsók (torta)alapnak.

Már régóta foglalkoztat ez a "süti", számtalan fajtáját láttam már. Nagyon kevés alapanyagból készül, és nagyon gyorsan elkészül. Ezért is választottam minap ezt a desszertet. Az ötlete ismét a Dolce Vitától származik. Én most egy csokoládés verziót választottam.


Hozzávalók:
- 4 tojásfehérje (szobahőmérsékletű)
- 25 dkg porcukor
- 3 evőkanál kakaópor
- 1 evőkanál étkezési keményítő
- 1 evőkanál ecet, 
- csipet só

A tetejére: 
- 3 dl tejszín,
- porcukor,
- 2 dkg étcsokoládé




Melegítsük elő a sütőt 150 fokra. Kezdjük felverni a tojásfehérjéket egy csipet sóval, majd kanalanként adagoljuk hozzá a porcukrot.Közben nagy fokozaton verjük a habot míg nagyon-nagyon kemény és fényes nem lesz. Ekkor keverjük bele óvatosan az ecetet, a kakaóport és a keményítőt is.Tepsire rakjunk sütőpapírt, kicsit olajozzuk meg, kanállal formázzunk a habból egy kb. 20 cm átmérőjű tortaformát, legalább 6-7 cm magas legyen.Csökkentsük a sütőt hőfokát 120 fokra és süssük 75 perc alatt készre a habkarikát. Ne nyitogassuk a sütőt közben, ha kész, nyissuk ki résnyire az ajtót, konyharuhával támasszuk ki, így hagyjuk kihűlni a formánkat. Tálaláskor: a tejszínt verjük fel kemény habnak, díszítsük vele a pavlova tetejét, szórjunk rá reszelt csokoládét (nyáron friss gyümölcsöt). Nekem sajnos nem volt itthon habtejszínem, ezért én tejszínhabot tettem a tetejére, de így is nagyon finom lett.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése