2011. december 21., szerda

Csokilikőr

Kicsit csúszásban vagyok, de rengeteg karácsonyi recept van a tarsolyomban. Sajnálom, hogy így elkéstem velük, és így már lehet, hogy csak jövőre tudjátok hasznát venni. De azért igyekszem pótolni ezeket. A receptek előtt szeretnék minden kedves olvasómnak:

Nagyon boldog karácsonyt kívánni!!!


Na, hát akkor jöjjön az első karácsonyi recept. Idén sok kézzel készített ajándék készült nálam, de még annál is több gasztro ajándék. Az egyik ilyen ez, a csokilikőr. Volt főiskolai csoporttársaimat leptem meg vele. A recept végtelenül egyszerű, és gyorsan elkészíthető.

Hozzávalók:
  • 2 dl habtejszín
  • 4 ek. kakaópor 
  • 15 dkg cukor
  • 10 dkg  étcsoki 
  • 4 cl sötét rum 
  • továbbá: üveg, szalag, matrica



A tejszínt keverjük el a kakaóporral, és a cukorral és csokival együtt óvatosan, kis lángon olvasszuk fel. Ha minden egyneműen felolvadt benne, akkor hagyjuk langyosra hűlni, és adjuk hozzá a rumot. Apró szemű szűrön át töltsük üvegekbe, és tároljuk a hűtőben. Ha szeretnétek egy kis chilivel vagy mentával különlegesebbé tehetitek. Ez a mennyiség kb. egy 3 dl-es üvegbe fér bele, vagy két ennél kisebbe.
    Én karácsonyi szalaggal és matricával díszítettem.
    Hasonló likőröket találunk még itt és itt.







    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése