2011. augusztus 2., kedd

Jam-Jam


Idén nyáron elkészítettem életem első lekvárját...vagyis megpróbáltam elkészíteni...és igazából nem is lekvár, hanem dzsem lett belőle. De persze ettől függetlenül még nagyon finom lett szerintem. A nagy gyümölcs-lázban azt sem tudtam mihez kapjak, az eper szezonról már lekéstem, a cseresznyéről és a meggyről is, volt sárgabarack, őszibarack, áfonya....Nekem ezek közül az őszibarackra esett a választásom. Ebből készült az első lekvárom. Az elkészítés nagyon könnyű és gyors volt. Pedig nekem a lekvár készítésről mindig az volt az elképzelésem, hogy ez egy hosszú, időigényes munka...vagyis ez maradt meg gyerekkoromból, amikor mindig készítettünk lekvárt, és olyan hosszúnak tűnt. Most mindennel együtt kb. 1 óra alatt megvoltam. Íme hát a recept:

Hozzávalók:

3 kg őszibarack (ha lehet inkább puha)
85 dkg cukor
5 csomag dzsemfix (ez attól függ, milyen állagúra akarod, minél többe teszel bele ,annál dzsemesebb)
A barackokat megcsupaszítjuk, minél puhább a barack annál könnyebb leszedni a héját. Összevágjuk és belerakjuk egy nagy fazékba a cukorral együtt főzni. Ha már felforrt beleöntöd a dzsemfixet, és forrástól számítva még kb.3-5 percig főzzük. Melegen a megtisztított üvegbe rakjuk, lefedjük. 5 percig fejjel lefelé fordítjuk, utána dunsztba rajuk pár napra.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése